Friday, December 29, 2017

Lipstick review



Hai Assalamualaikum..

Harini terajin lak nak update blog usang ni.. Nak review lipstick yang aku ade..  Tak banyak pon.. Baru berjinak2 nak kumpul Lipstick.. 😂


Ni je la collections yang aku ade buat masa ni.Akhir-akhir ni aku semacam obses pulak nak beli lipstick. Hari-hari dok usha Hermo nak tengok ade sale ke tak utk lipstick. And current favorite lipstick aku adalah yang jenis matte. Sebab dia tak glossy and long lasting. 


Swatches ni aku buat ikot susunan lipstick. 

Yang bawah ni pulak aku pakai satu-satu. Ya ampun gigih nau la tepek lipstick malam-malam buta. 



Ni first lipstick NYX yang aku beli. time ni beli kat Hermo 3 items RM 49. Gila murah. Memula pakai agak keciwa sebab macam tak sesuai ngan kulit. Nampak pucat. Tapi esok2 aku pakai, eh macam ok je.. nampak fresh je muka.. Kadang, stockholm ni aku jadikan base utk ombre shades. Lepas pakai ni, aku sapu lagi layer nipis kaler pink/merah..acah2 barbie doll sgt..hehe


Ni NYX Amsterdam. Baru beli tak sampai sebulan, kat Hermo jugak. Owh lupa nak cakap, kebanyakan lipstick NYX yang aku beli sume original and dapat harga murah dari Sephora/NYX store sendiri. yang ni time sale aku beli RM 19 camtu kot. Kalau kat Sephora dlm RM33 sebatang. Amsterdam ni dia merah2 coral. Sebenarnye aku nak cari kaler merah. takpe la, nati beli lain. 


NYX Antwerp beli kat Hermo jugek. Ni kaler ala2 pink merah. Aku suka gak pakai ni. Kalau buat ombre pon, aku suke pakai ni top layer. cantek..


Ni lipstick Elizabeth Helen code 06. Ni beli kat Madinah mase buat umrah bulan Jan lepas. Aku suka lipstick ni sebab mmg long lasting. Tapi tu la, aku tak tau la lipstick aku beli ni ori ke fake. Sebab benda ni takde jual kat Malaysia kan. Bila google pon tgk harga ori compare ngan harga aku beli macam same je. Tapi lisptick ni satu je aku tak suka, baunya chemical sgt. Ke sebab fake, bau chemical? Ade sesape yg pernah pakai Elizabeth Helen ori tak? nanti komen ye.


Avon mauve matters. Keluaran terbaru dari Avon tahun 2017. Time ni Mauve Mary Kay tengah in. Aku ingat same la kaler. skali lain pulak.. Kaler ni dia ala2 plum sikit. Aku pakai lipstick ni bila mood tengah tak ok. Hahaha. Oh ya, kat gambar ni aku buat sapuan nipis je.. So takde la nampak sangat shade plum tu..


Revlon Rich Girl Red. Kemain kau nama kod lisptick ni. Tak rich2 pon aku pakai. hahaha.. Lipstick ni glossy sikit. Not my favorite. Eh tapi kan mase mula2 beli dulu kaler lipstick ni merah-merah oren. Tapi lama-lama tak merah dah. Lagipon lipstick ni da lame aku beli. tak pakai dah pon. Utk buat review ni je aku tepek balik. 


Avon tender kiss. Aku dapat percuma dari avon. Glossy jugak, jarang pakai. And not long-lasting.


Korang pernah dengar tak brand COVO? Aku beli lipstick ni kat padini KLIA2. Tapi skang kalo korang g padini KLIA2 tu, rasanya dah takde kot booth COVO. Tak tau la tak laku ke ape.. Tapi liptick ni matte tapi moist. Aku ade beli 3 kaler. Tapi yang lain sume dah abis, shade ni je yang ade lagi. Nude sgt kn. Kalau aku pakai ni, mmg tak nampak mcm pakai lipstick. Dah tu nape beli? Saje. hehe


NYX Summer breeze, beli kat hermo. Pink sangat. Aku tak leh pakai ni sesaje.. mesti kene mix baru kene ngan aku. 


Last but not least, Silkygirl Junkie Matte Lipstick code Rebel (03). Beli time malam raya haritu.. Konon nak pakai utk raya la..hahaha..gigih hakak. Shade ni pon aku suke mix ngan stockholm. Serius cantek..And lipstick ni aku rasa matte lipstick paling best. Die kering, tapi tak mengeringkan bibir. And nampak santek je bila pakai. Ade satu lagi code Vintage.. Tu pon lawa jugak.. tapi tiada dalam gambar...

Ok lah. tu je acah2 review dari aku. Kalau ade shade yang lawa2, bagi tau la ye.. boleh aku tambah koleksi. hehe..






No comments:

Post a Comment