Thursday, May 19, 2016

Ada Apa Dengan Cerita?

Hello hello lolly pollo ..

Wei lame nye aku tak menulis di sini. dah 2016 pon..latest post Oct 2015. phewwww.. berhabuk blog.. kekekeke..
Ok sekarang dah bulan May 2016, lagi beberapa hari dah nak bulan Ramadhan. Banyak kisah berlaku sepanjang setengah tahun ni. Antaranya:

1- Lepas balik dari dinner company 4 Mac 2016 yang lepas aku tak tahu la mana aku dapat kekuatan. Hari tu hati aku happy semacam je.. macam berbunga-bunga.. Aku pon tak tahu kenapa.. So aku macam ada kekuatan untuk mesej ASAS.. Dia pon mcm konon2 terkejut la sebab aku tetiba wa dia kn.. aku tak nak buang masa berlewah2 tanya kabar bagai, terus straight to the point tanya. Kenapa dia wat cmtu kat aku. dia mcm nk ngelak.. tp aku paksa dia gak bg jwapan.. lepas tu akhirnya dia mintak maap & mengaku salah sbb bagi harapan kat aku. time tu jugak, aku rasa lega ya amat. segala sakit dendam yg aku pendam, hilang dah.. memang dasyat ungkapan maaf kn.. tu je aku nak dgr slame ni. So sejak dari tu, aku pon da tak berdendam dgn dia, dan dah tak contact dia langsung. Dan masih try my best to move on 100%.

2- Bulan Feb-Mac, ada sorang staf kat ofis aku ajak bergaduh. Aku tak paham kenapa dia nk libatkan aku. padahal dia marah kt orang lain. tapi dengan aku skali dia terlibat. Akhirnya dia pon resign pertengahan Mac. Bagus la semoga dia aman damai kat tempat baru. Tapi jujur aku agak terkilan sebab sebelum ni aku penah rapat ngan dia. Pernah lunch sama2, breakfast semeja, gosip sama2, even aku pernah pergi rumah dia masa dia mula2 pindah rumah. Tapi disebabkan satu insiden tu, dia nak bermasam muka ngan aku. Siap fitnah kata aku ada skandal ngan manager aku yg dah berkahwen, Kepada akak tu, aku harap satu hari nanti kita akan berbaik semula. Mungkin 5-6-7-8-9-10 thn akan datang? Wallahualam. Semoga kau tak buat hal kat tempat baru ye kak. Semoga kau lebih bahagia kat tempat baru. RIP friendship. ;-(

3- Bulan Jan, aku dapat anak buah baru. Lelaki pulak. Comel ikot muka mummy dia. Tapi mulut ikot ayah dia ngan aunty2 dia.. pesen mulut kecik.. Minggu depan ni majlis aqiqah dia. Owh ye, anak buah aku yg perempuan tu dah pandai berinteraksi. Cuma belum boleh berkata2 dgn betul. Harap2 bukan anak autisme.

4- Aku belum habes ganti puasa. Dalam 4-5 hari lagi. Hope sempat habes before ramadhan.

5- Perihal kawan-kawan aku; Nina dah bersalin, Fai dah kurus dari aku, Makya dah kawen, Ayu makin sarat, Reen nak naik pelamin hujung taun ni, Anis tgh praktikal kat skola kt melaka, Fiza makin comel walaupun dah 2* tahun.

Ok. tu je la kot update. Sambung bekerja. Adios. Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment